Mūsų centro psichologė – psichoterapeutė Eglė Malokviejūtė šią savaitę komentavo TV3 žiniose ir dalinosi įžvalgomis apie naujametinių pažadų laikymąsi. Reportažo kviečiame pasiklausyti nuo 37:19 min. Įrašą galite rasti čia. Komentaras laidoje trumpas, tad šiek tiek daugiau informacijos apie šią temą rasite čia:

Naujametiniai pažadai

Apie naujamečius pažadus sklando juokas, kad pasižadėtus pokyčius norėjau įvykdyti pernai metais, planavau užpernai, o reikėjo – užužpernai.

Ar šiais metais ir Jūs sudarėte sąrašą pažadų, kuris prasideda žodžiais „Nuo naujų metu…“? Tikėkimės, kad jis yra trumpesnis, nei Jūsų pirkinių sąrašas prieš Kalėdas. Kitaip tą sąrašą galima pasilaikyti ir kitiems metams.

Labai pagirtina, kai žmogus nusprendžia keistis į gerą, atsisakyti jam trukdančių įpročių, pagerinti santykius, išspręsti problemas, pasitobulinti. Deja, dažnai nusiviliame, nes pastangos nepasiteisina, nepavyksta, neduoda vaisių. Kad taip nenutiktų, svarbu prisiminti keletą dalykų:

Naujieji metai – ne burtų lazdelė

Jeigu žmogus iki šiol neturėjo tam tikrų įgūdžių, nebuvo įpratęs stengtis, charakterio bruožai apsunkindavo pokyčius, tai nereiktų tikėtis, kad naujųjų metų naktis visa tai išspręs. Pasiryžus pokyčiams svarbu suprasti, kad laukia darbas, diskomfortas ir tik tada „vaisiai“.

Pradėkite nuo mažų pokyčių

Žmogus instinktyviai stengiasi išlikti „komforto zonoje“, išlaikyti ramybę, patogią rutiną. Bet koks mokymasis – tai išėjimas iš vadinamosios „komforto zonos“ ir pasiryžimas patirti stresą vardan to, kas jam atrodo tikslas. Kaip mokomės naujos kalbos, vairavimo, šokio, taip ir naujų įpročių mokymasis turėtų būti laipsniškas. Jeigu Jūsų tikslas yra pradėti sveikai maitintis, tai kardinaliai atsisakyti visko, prie ko esate įpratęs, gali būti labai sunku, o dažnai ir nepakeliama. Todėl šį tikslą suskaidykite į mažesnius. Pavyzdžiui, pirmiausia atsisakykite riebių padažų, tuomet vakare nevalgykite saldumynų ir t.t. Įsitvirtinus naujam pokyčiui, galite eiti prie kito ir taip mažais, bet tvirtais žingsniais kopti į savo viršūnę.

Vienu metu – vienas pokytis

Kaip anksčiau minėta, pokyčiai – stresas organizmui, todėl būkite nuoseklūs ir imkitės vieno darbo – vienu metu. Taip bus lengviau koncentruotis ir nepalūžti nuo per didelio pažadų „svorio“.

Nepalūžkite suklupę

Bet koks mokymasis yra lydimas klaidų, netikslumų, sunkumų. Svarbu, kad net pastebėjus, jog nesate nuoseklus laikantis pažadų, nenuleistumėte rankų. Visi žmonės klysta, tačiau gebėjimas atsitiesti ir pasimokyti iš klaidų – tikslus pasiekiančio žmogaus požymis.

Pasitelkite kitų pagalbą

Siekti tikslų dažnai padeda panašių tikslų siekiantys aplinkiniai, kurie pastiprina motyvaciją ir supranta sunkumus, su kuriais susiduriate. Kartais paprastas pasidalinimas su artimaisiais apie tai, kaip Jums sekasi, gali padėti pajausti paramą. Jeigu manote, kad pokyčio labai reikia, o pasiekti to ilgą laiką nepavyksta – nebijokite kreiptis į specialistus.